Vanhustyö tarvitsee vallankumousta. Se tarvitsee uudenlaista johtamista.
Nykyisessä vanhustyössä tehdään paljon hyvää — mutta samalla siinä on liian paljon huonoa ja keskinkertaista. Arvostus vanhuksia ja vanhustyötä kohtaan näkyy juhlapuheissa, mutta arjessa tilanne on usein toinen. Ammattitaitoisia työntekijöitä voi olla vaikea löytää, ja alan maine on heikko. Hyvällä johtamisella voi kuitenkin saada paljon aikaan. Toimivilla käytänteillä myös työntekijöiden arvostus omaa työtään kohtaan paranee ja lopputuloksena vanhukset voivat paremmin. Vanhustyön johtaminen on asiakkaan hyvän elämänlaadun varmistamista.
Tämä kirja kertoo, kuinka vanhustyötä tulisi johtaa ja kehittää, jotta päästäisiin lähemmäs yksilöllistä ja asiakaslähtöistä työskentelyä. Kirjassa esitellään monia vanhustyön johtamisen hyviä käytänteitä ja työmenetelmiä, kuten ikäjohtamista, asiakaslähtöisyyden kehittämistä ja työnohjausta.