Tämä kirja on tarkoitettu sinulle, koska se auttaa sinua vaativassa työssäsi löytämään ja ymmärtämään luottamuksen yhteistyötä edistävän ja voimaannuttavan luonteen.
Asiakassuhteen alussa kohtaamisessa ovat läsnä asiakkaan ja työntekijän ehkä ristiriitaisetkin toiveet, huolet ja motiivit. Tällaisessa kohtaamisessa
luottamus on tekijä, jonka varaan ja jonka avulla tämä suhde ja tuleva yhteistyö syntyvät ja kehittyvät.
Elämän negatiivisten haasteiden keskellä asiakkaasi tarvitsee sellaisen sosiaali- ja terveysalan ammattilaisen, joka kuuntelee, kohtaa kunnioittavasti ja ystävällisesti sekä uskaltaa auttaa synnyttämään uskoa ja toivoa omaa tulevaisuuttaan kohtaan.
Luottamuksen herättämisessä on tärkeää, että asiakkaan tai potilaan asiaa ei pyritä vain nopeasti ratkaisemaan, vaan hänet tulisi kohdata myös tunnetasolla. Tämä kirja antaa sinulle ratkaisuja tilanteisiin, joissa luottamus täytyy herättää ja sitä on ylläpidettävä. Saat runsaasti eväitä vuorovaikutustilanteisiin ja näet, miten luottamuksella on niissä yksi keskeisimmistä rooleista. Jos saat luottamuksen heräämään, helpottaa se huomattavasti asioiden etenemistä ja yhdessä tekemistä sekä sinun että asiakkaasi näkökulmasta.